Ne aflam de multe ori in situatii in care cerem de la copilul nostru sa se comporte intr-un anumit fel, considerat de noi correct si moral. Il supunem zilnic duritatilor societatii, ii cerem adaptabilitate, il fortam cateodata sa accepte comportamente adecvate situatiei…de multe ori insa, uitam sa-i precizam si de ce facem asta. Bineinteles ca dreptul la comportament unic nu poate fi mijlocit de nimic dar cateodata imrejurarile implica comportament adecvat. Asadar, ne aflam intr-un razboi psihologic cu copilul din care se pot extrage cateva foloase.

Asa cum v-am obisnuit deja, aplicam si aici cunostintele pe care elevul le are, iar mai apoi le corectam si adaptam situatilor. Avem materiale didactice de curs concepute special pentru acest tip de activitate in care elevul alege din mai multe optiuni actiunea corecta.

De ce sunt importante etica si manierele?

Cineva spunea ca atunci cand uiti tot ce ai invatat sa practici, mai ramane doar bunul simt si manierele. Consideram afirmatia corecta si educam moral elevii nostri pentru a putea e diferenta in viitor intre bine si rau, corect si gresit sau manierat si nepoliticos. Sa nu va inchipuiti ca aceasta activitate este similara educatiei secolelor trecute (cunoscutele internate de maniere pentru fete din Franta si Anglia) ci din contra ea este perfect adaptata societatii curente si in colaborare cu proiecte nationale si locale precum “Sibiu, capitala bunelor maniere”.

Unde aplicam?

Am putea spune peste tot; la cumparaturi, la film sau teatru, la restaurant, in vizita si acasa. Activitatile din acest modul se imbina perfect cu celelalte si contin sub-teme precum “Comportament si atitudine” sau “Morala si etica”. Venim cu situatii de test, impartim roluri, comparam idei si atitidini proprii, oferim si cerem feedback.

Ce urmarim?

  •  Timp de reactie – comportament existent sau necizelat.
  •  Aplicare corecta si continua.
  •  Explicare comportament.
  •  Povestire situatii si experimente avute.